Aftellen?!

9 juni 2013 - Denpasar, Indonesië

De laatste weken zijn ingegaan hier in Bali! En feit is dat ik sinds de meivakantie, dus toen we hier 3 weken waren, geen reisverslag meer heb getypt. Dus hoppa, hier een update!

Sinds de vakantie hebben we super veel gedaan en gezien. Te veel om allemaal uitleg bij te geven en de helft vergeet ik vast als ik het schrijf, maar ik zal het zo bondig mogelijk houden :). Stiekem moet ik zeggen dat ik nu hard moet nadenken wát we precies allemaal hebben gedaan. Komt ie:

* Olifant rijden: Aan de ene kant wel zielig omdat het echt een toeristen attractie was. Alle olifanten droegen een bankje op de rug voor de toeristen. mmmmh, niet doen?! nouja het gebeurd toch wel, dus op de olifant zitten en gaan! Daarna ook nog even zelf een rondje geweest op de nek van onze olifant.
* Weekendje weg: Naar Ubud en Lovina. Hartstikke leuk en veel gezien, waaronder 10000000 tempels uiteraard en een waterval. Verder in Lovina dolfijnentochtje gemaakt. Wat inhoudt dat we om 5 uur uit bed gingen om 6 uur in een krakkemikkig bootje de zee op te gaan op zoek naar de dolfijnen! Oke, wel super om ze zo 'dichtbij' in het echt te zien.
'* Monkey Forest: aapjes kijken!! Dat zegt eigenlijk genoeg toch? Aapjes klommen zo bij je omhoog maar aanraken moest je niet proberen, want dan vielen ze je aan. Been there, done that! Uitleg hierbij laat ik acherwege...
* Bali Village: een uitje via school. Op weg naar het boerenland van de balinezen. Van dichtbij meemaken hoe ze rijst planten, het land omploegen met koeien, kokosnoten plukken etc. En zelf ook mogen doen!! Hup met de beentjes in de modder en de bevolking helpen rijst planten en vervolgens op de ploeg zitten achter de koetjes. Klein schietgebedje dat ik niet midden in de poep en modder zou vallen, maar alles overleeft!
* Nusa Lembongan: een eilandje vlakbij Bali en eerlijk waar een PARADIJS. echt de mooiste plek waar ik ooit ben geweest!! twee dagen 'vakantie' tussen alle drukte van school door. Lekker bij een zwembad gelegen met view op zee. Beter kon gewoon niet.

Ik geloof dat dit de hoogtepunen wel waren. Natuurlijk ook nog andere gezellige dingen gedaan als uiteten in Sanur, de Buddha to Buddha winkel leegshoppen (ja de blijheid was af te lezen van de mensen daar, rowie koopt alles wel leeg daar) en feestjes vieren!

Wat hebben we in deze 2,5 week nog op te planning: TE VEEL!
* vulkaan beklimmen
* Raften
* Met dolfijnen zwemmen (ja de eerste keer was alleen spotten )
* Patricken op het strand (languit op een strandbedje liggen en bruinbakken!)
* Shoppen
* Sanur Beach
* Surfen

Oke, zo wordt het wel duidelijk dat we nog genoeg te doen hebben, denk ik zo. Laat ik er even bij zeggen dat we ook HEEL DRUK bezig zijn om alle schoolopdrachten af te ronden. Dus niet alleen maar lang leve de lol, maar er wordt echt wel gestudeerd hier hoor! Nog een weekje bikkelen en daarna nog even een weekje vakantie vieren, gewoon omdat we er zo van houden!

Tot snel! x