(mei)VAKANTIE!

3 mei 2013 - Denpasar, Indonesië

Meivakantie
Nog geen twee weken op Bali, en we hebben alweer meivalantie. Het leven kan erger.
Wat betekent dat we op vakantie gaan! Klinkt nog steeds wel raar, aangezien deze weken ook als vakantie voelen.
De reis gaat 4 dagen naar de Gili eilanden en nog 2 dagen naar Lombok.
Maar ik ga niemand vervelen met een super lang verhaal, wat ik zelf ook geen zin heb om te typen, dus hou het op de hoogtepunten :)

Gili-eilanden
Zo, 4 dagen gili eilanden. We verblijven op het grootste eiland ; Gili Trawangan. Hotelletje geregeld en voor niet te duur. Hotel konden we het achteraf dus ook niet noemen. 4 kamers/huisjes naast elkaar. Primitief maar we hadden alles; bed, kast douche en wc. Nou primaa! Ontbijten met een bananenpannekoek met witte chocola, heuj!

De andere twee eilanden ook bezocht. Eerst Gili Air en daarna de Gili Meno. Strand en zee is bij meno het mooist. We hadden namelijk veel te maken met afgebroken koraal in zee en in het zand waar je de zee in wilde. Kan je net aan op lopen maar doet echt zeer. Bij meno niet het geval dus!

Verder nog een snorkeltrip gemaakt. In een bootje die te vol zat met mensen gingen we langs verschiilende plekken langs de 3 eilanden. Snorkelen is niet echt mijn ding, maar wel leuk om een keer te doen. Schildpadden zijn ook gespot!

Lombok
En weer door naar het volgende gebied. Op het eerste gezicht is Lombok een bos bomen, heuvels en gebergten. Aangekomen met de boot, worden we door iedereen meegesleurd, willen mensen onze koffers tillen en uiteraard betaald krijgen en doet de locale bevolking veel aan vriendjespolitiek. Om chagrijnig van te worden!
Om het compleet te maken worden we in een gammel busje dat ieder moment uit elkaar kan vallen, naar het hotel gebracht. En ja, die steile hellingen op en af ging maar net..
Het hotel bracht ons weer in een goede sfeer. Het zag er echt mooi uit! Wel jammer dat we veeeel trapjes op moesten om naar ons huisje/kamertje/appartementje/verblijf moesten. Maar het uitzicht was wel weer top!

De eerste dag lekker geluierd aan het zwembad. Midden van de middag begon het flink te stort regenen. In tegenstelling tot Bali waar het maar even duurt, zaten we hier maar te wachten tot het ophield.

Tweede dag een tour gedaan. Aantal tempels gezien en naar een 'weaving village'. Gezien hoe de vrouwen daar 7 uur per dag (!) aan het weven zijn. Ze moeten ook wel, want als ze niet kunnen weven mogen ze niet trouwen.... Maar jemig wat een werk. Zelf ook nog even mogen proberen. Nou respect hoor, ik zou het niet kunnen.

En toen zat Lombok er ook weer op. Ohja, een belachlijk grote Gekko dacht nog even in ons huisje te zitten. Held eerste klas heeft geen slaap gehad die nacht. Stom beest..

Morgen nog even het vakantiegevoel versterken met een 'Hot Stone Massage'. JAWEL! :) En zei ik al dat het anderhalf uur duurt? en voor nog geen €20,00?

Bali is supergeweldigtop! x

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annelies Koorn:
    3 mei 2013
    Heee,

Lekker genieten dus :D Mooie foto's hoor! Wij hebben geen vakantie in Thailand, maar wij mogen ook niet klagen ;)
    Have fun!

Groetjes Annelies